Tvorba kvalitních textů není žádná legrace
Ať už se podíváte kamkoliv, všude je vidíte. Řeč je o PR článcích, které tvoří obsah novin, blogů, internetových obchodů nebo třeba magazínů. Všechno to jsou média, ve kterých má člověk číst, a proto není žádným překvapením, že lidé udělali z těchto míst nástroje k propagaci nějakých produktů, služeb nebo myšlenek. Z tohoto důvodu vznikl také PR článek SEOlight, který je tvořen s ohledem na určité téma. Takový text musí mít určitou formu, délku nebo také myšlenku, aby bylo možné článek považovat za kvalitní. To už vyplývá už jenom z názvu, tedy PR – Public relations, tedy vztahy s veřejností.
Jak navázat vztah, aby to mělo smysl?
Cílem textů může být cokoliv. Někdo chce čtenáře jenom informovat, někdo ho naopak nalákat ke koupi produktu nebo využití nějaké služby. Jiným jde zase o to, aby web byl vyplněn kvalitními texty, které se budou dobře číst, a proto bude mít takový web pomyslně větší hodnotu. Je to zkrátka o tom, aby člověk měl z daného čtení nějaký pocit, tedy zejména ten pozitivní. Na druhou stranu, vždy by měl být k dispozici prostor pro nějakou kritiku, která se daného textu může týkat. Co je však naprosto nepřípustné, je umožnit čtenáři polemizovat nad pravopisem nebo jinými chybami, které se ve čtení mohou objevit.
Jak tedy vidíte, tvořit texty, které by měly smysl, byly informativní nebo třeba zajímavé, to není žádná sranda. Proto k těmto účelům specialisté využívají takzvané Copywritery, kteří se starají o to, aby texty měly takzvaně „hlavu a patu.“ Je to základ, bez kterého se mnohé weby neobejdou, a tak byste měli i vy klást důraz na kvalitu textů, které na své stránky prezentujete.
Jak se pozná dobrý PR článek?
- Čtenář jej nečte z donucení nebo s nechutí
- Na konci si čtenář odnáší nějaké konkrétní informace
- V textu nejsou žádné pravopisné ani jiné chyby
- Myšlenka textu je zajímavá, samotné odstavce pak dobře členěné a čtivé